Davčne blagajne / Posnetek seminarja:
6 najbolj perečih vprašanj

Bliža se rok uvedbe davčnih blagajn, zato je vse več odprtih vprašanj. Predavateljica Tina Vilfan je na 20-minutnem spletnem seminarju odgovorila na najbolj pogosta vprašanja:

Kaj se pravzaprav skriva za izrazom “Davčna blagajna”? Za koga je obvezna takoj po novem letu? Kakšno opremo zahteva zakonodajalec? Koliko me bo vse skupaj stalo? Ali so sploh kakšne prednosti davčnih blagajn? Kako po novem izdati račun v praksi?

 

Naročite brezplačni posnetek

 

Beri dalje >>

Kaj je namensko digitalno potrdilo za potrjevanje računov?

V skladu z Zakonom o davčnem potrjevanju računov bomo zavezanci morali račune potrjevati z uporabo davčnih blagajn ali z naknadnim vpisom podatkov iz vezane knjige računov.

V obeh primerih bo vsak zavezanec potreboval namensko digitalno potrdilo.

 
In kaj je namensko digitalno potrdilo?

To je nova vrsta digitalnega potrdila, ki ga bomo uporabljali samo za izmenjavo podatkov o računih in poslovnih prostorih zavezanca.

Potrdilo bo vsebovalo naslednje podatke: davčno številko in ime zavezanca, namen uporabe in zaporedno številko potrdila, izdanega posameznemu zavezancu.

 
Vlogo za dodelitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka potrjevanja računov bomo vložili zavezanci elektronsko prek portala eDavki od 2. novembra 2015 Prevzeli ga bomo lahko v roku 15 minut od oddaje zahtevka prek portala za prevzem namenskih digitalnih potrdil za izvajanje postopka potrjevanja računov.
 
Potrdilo bo za zavezance brezplačno, veljalo pa bo pet let.
 
Potrdilo bo vezano na zavezanca. Zaprosimo lahko za več potrdil (na primer za vsako blagajno eno), vendar za to ni potrebe. Na vseh napravah lahko namreč uporabljamo isto potrdilo. Kot za vsa ostala potrdila je mogoče pooblastiti nekoga drugega – na primer računovodski servis.
 
Vir: Pravilnik o izvajanju Zakona o davčnem potrjevanju računov

 

Beri dalje >>

Ali bodo morali imeti odvetniki in zasebni zdravniki tudi davčne blagajne?

Za odvetnike in zasebne zdravnike je predpisano obvezno vodenje poslovnih knjig in evidenc, in, če opravijo dobavo storitev/blaga, za katero morajo po DDV zakonodaji izdati račun, ki je delno ali v celoti plačan gotovinsko, bodo morali tak račun davčno potrditi.

Torej tudi za te zavezance je obvezna uporaba davčnih blagajn.

 

Vir: Finančna uprava RS

Beri dalje >>

Kako bo z obveznostjo davčnega potrjevanja računov v lekarni?

Kupec kupi v lekarni škatlico zdravil, ki jih plača z receptom in še kozmetično kremo, ki jo plača z gotovino. Skupni znesek računa za plačilo, ki ga mora plačati kupec in na katerem sta sicer zaračunana oba izdelka, znaša le 5 €, kar kupec plača v gotovini, ostalo se plača po receptu. Ali bo potrebno tak račun davčno potrditi?

DA. Če je na računu zaračunana dobava (ali pa doplačilo po receptu), ki jo bo kupec plačal z gotovino, skupaj z dobavo, ki bo plačana po receptu, bo kupec račun delno plačal gotovinsko, zato je tak račun predmet davčnega potrjevanja.

Če kupec v lekarni  prejme račun za zdravilo, na katerem je naveden znesek za plačilo 0,00 eur, je pa iz računa razvidno, da gre za dobavo, ki jo bo po računu dobavitelju (lekarni) plačala v celoti tretja oseba (npr. zdravstvena zavarovalnica na podlagi recepta) in bo le ta izvršila plačilo neposredno na transakcijski račun lekarne, pa tak račun ni predmet davčnega potrjevanja.

 

Vir: Finančna uprava RS

Beri dalje >>

Ali bo potrebno davčno potrditi tudi račun, ki bo delno plačan v gotovini?

Zavezanec navaja, da ima »popoldanski s.p.«. Za opravljeno storitev izda stranki račun. Stranka manjši znesek npr. 50 €, plača kar takoj v gotovini, ko ji preda račun, ostalo plačilo nakaže na transakcijski račun.

Da, predmet davčnega potrjevanja so tudi računi za opravljeno dobavo, ki so delno plačani gotovinsko.

 

Vir: Finančna uprava RS

Beri dalje >>

Kako bo kupec vedel, ali je zavezanec račun davčno potrdil?

Na računu bo navedena enkratna identifikacijska oznaka računa, za katero se uporablja kratica EOR.

»Enkratna identifikacijska oznaka računa« je po ZDavPR alfanumerični zapis, ki se bo programsko generiral v informacijskem sistemu davčnega organa in je potrdilo, da je bil izdan račun prijavljen davčnemu organu.

EOR bo sestavni del računa, ki ga bo prejel kupec in podlaga za namene preverjanja, ali je račun evidentiran pri davčnem organu.

Pri gotovinskem poslovanju na računu ne bo naveden EOR:

  • ko zaradi prekinitve vzpostavljene elektronske povezave zavezanec pred izročitvijo računa kupcu ne bo mogel davčno potrditi računa;
  • če bo kupcu izdan račun za plačilo na transakcijski račun, a bo kasneje plačan z gotovino
  • pri opravljanju storitev preko avtomatov (npr. parkirni avtomati);
  • ko ob izdaji računa ne bo znan način plačila, kasneje pa bo plačan z gotovino;
  • ko bo račun izdan iz vezane knjige računov.

V teh primerih bo moral zavezanec izdani račun potrditi naknadno, in sicer v roku dveh oziroma desetih delovnih dni od izdaje oziroma plačila računa.

Kupec bo lahko na spletni strani FURS preveril, če je zavezanec naknadno potrdil račun.

Za preverjanje računov izdanih na davčni blagajni bo kupec na spletni strani Furs vpisal zaščitno oznako izdajatelja računa (ZOI), ki bo izpisana na računu.

Za preverjanje računov iz vezane knjige računov pa bo vpisal serijsko številko vezane knjige računov in zaporedno številko obrazca iz vezane knjige računov.

Vir: Finančna uprava RS

 

Beri dalje >>

Kako bo po novem sestavljena številka računa?

Po ZDavPR mora biti številka računa sestavljena iz treh delov:

  • oznake poslovnega prostora zavezanca,
  • oznake elektronske naprave za izdajo računov
  • zaporedne številke računa (zaporedne številke si morajo vsako poslovno leto slediti v neprekinjenem zaporedju po vsakem poslovnem prostoru zavezanca ali po elektronski napravi za izdajo računov v poslovnem prostoru zavezanca.

Zavezanec bo moral predpisati pravila za dodeljevanje zaporednih številk računov, narediti popis poslovnih prostorov in dodeliti oznake poslovnim prostorom v internem aktu  Zavezanec mora interni akt sprejeti pred začetkom izdaje računov pri gotovinskem poslovanju, akt pa bo moral v postopku nadzora predložiti na zahtevo davčnega organa.

Vir: Finančna uprava RS

Beri dalje >>

Ali je obvezna potrditev računa, za katerega se vnaprej ne ve ali ga bo kupec plačal gotovinsko?

Z ZDavPR se urejajo  tudi primeri, ko račun ni plačan neposredno ob izdaji in ob njegovi izdaji ni znano, ali bo plačan z gotovino. V teh primerih zavezanec lahko izda račun brez enkratne identifikacijske oznake računa. Če je račun naknadno plačan z gotovino, zavezanec pošlje davčnemu organu podatke o računu v desetih delovnih dneh od dneva plačila računa. Davčni organ poslanim podatkom o računu dodeli enkratno identifikacijsko oznako računa in jo pošlje zavezancu kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o izdanem računu.

V teh primerih zavezanec izda račun z vsemi obveznimi podatki na računu, vendar brez enkratne identifikacijske oznake računa. Naknadno potrditev računa izvede zavezanec, ki je kupcu izdal račun z določenim rokom plačila in v času izdaje računa zavezanec ni razpolagal s podatkom o načinu plačila, ki bo izvedeno naknadno. V teh primerih lahko zavezanec v roku desetih delovnih dni po prejemu plačila davčnemu organu posreduje podatke o računu, plačanem z gotovino, in od davčnega organa pridobi enkratno identifikacijsko oznako računa. Ta ureditev pa se ne uporabi v primerih, ko velja izjema od obveznosti izvajanja postopka potrjevanja računov za dobavljeno elektriko, plin, vodo in podobno.

Beri dalje >>